فاطیما باستانی

Fatimah bastani

فاطیما باستانی

Fatimah bastani

انواع رنگرزی

رنگرزی گره‌ای نوعی رنگرزی مقاومتی‌است که بیشتر برای پارچه‌های پنبه‌ای با شید رنگ‌های روشن انجام می‌شود، در این روش با گره زنی، مچاله کردن، فشردن و استفاده از موانعی مثل کش‌های لاستیکی و... مانع رسیدن رنگ به برخی قسمت‌های پارچه می‌شوند و نفوذ رنگینه را مشکل و یا غیر ممکن می‌سازد که در نهایت پارچه رنگرزی شده شکل‌ها و الگوهای متنوعی را به خود می‌گیرد و شبیه پارچه چاپ شده می‌گردد. استفاده از لباس‌های رنگرزی شده با روش رنگرزی گره‌ای اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی طرفداران زیادی به ویژه، گروه‌های هوی متال را به خود جذب کرده بود. در این روش نفوذ رنگینه به پارچه مشکل و یا غیر ممکن می‌شود. بعد از رنگرزی گره‌ها بازمی‌شود. اثرات گره به‌صورت طرحی روی پارچه باقی می‌ماند.[

ادامه مطلب ...

ساده و زیبا


عکس:اسماعیل هاشمی

مدل:الهام زمانی





سرخ

         عکاس:اسماعیل هاشمی-فتو هرمز

         مدل:الهام زمانی



به رنگ خورشید

عکاس:اسماعیل هاشمی-عکاسی فتو هرمز

مدل :الهام زمانی

 مجومه ای براتون میزارم بعنوان اولین تجربه من درزمینه طراحی لباس نه به تنهایی بلکه با کمک و همدلی خیلی از دوستانم شکل گرفت.دوستانی که همیشه مشوق و همراه من بودند.اقای هاشمی با صبر متانت خودشون و دست عزیزم الهام زمانی با ذوق و شوق همیشگیش مشوق و همدل من  توی این پروزه بودند.

همچنین دوستانی که به جرات میتونم بگم اگه اشنایی با اونه ها نبود من سال ها توی مزونم خاک می خوردم و جرات اجرا طرح ها مو پیدا نمی کردم و تموم موفقیت هامو مدیون اون ها هست و با تمو م وجودم می گم: دوستت دارم

ادامه مطلب ...